Grandland X Hybrid4: Sportslig og innovativ

Gled deg til å kjenne på SUV-egenskapene, samtidig som du kan nyte godt av innovativ hybridteknologi. Denne bilen kan kjøre lange strekninger på kun elektrisk drift – det betyr null utslipp så lenge forbrenningsmotoren ikke er i bruk. Velger du firehjulsdrift får du også en rekke sportslige moduser, skreddersydd til ulike kjøreforhold – elektrisk, hybrid, AWD eller sport. Med hybrid-modusen vil bilen selv finne den mest effektive utnyttelsen av drivlinjen, mens det elektriske kjøreprogrammet er optimalt i byer og tettbygde strøk. 
Grandland X Hybrid4 kan lades ved alle offentlige ladestasjoner med vekselstrøm, eller hjemme med en ladekabel eller vegglader. Med en vegglader hjemme på 7,4 kW, tar det rundt én time og 50 minutter å fullade batteriet.

Velg mellom to ulike utstyrsnivåer. Du kan for eksempel få en 8-trinns girkasse, 19-tommers lettmetallfelger, skinnratt og ergonomiske sportsseter. En smart detalj er at du kan åpne bakluka ved å sparke under støtfangeren. Praktisk, hvis du har hendene fulle av poser eller kofferter. I baksetet sitter to personer komfortabelt med god plass til bein og hode. Baksetene er også oppvarmet, og det er mulig med 220V uttak. Infotainment-systemet er toppmoderne, og inkluderer en stor og brukervennlig betjeningsskjerm. 

Høy sittekomfort

Du sitter høyt og godt i de AGR-godkjente sportssetene, en komfort som få matcher i dette segmentet. Grandland X Hybrid4 er også imponerende god å kjøre. Den kjennes større ut enn den er, og ligger stabilt og trygt på veien. I tillegg er den stille og behagelig, også i høye hastigheter. 

To elmotorer

Grandland X Hybrid4 er utstyrt med en 1,6-liters bensinturbo og to elmotorer på 80 kW, som sørger for at kreftene fordeles på de hjulene som har best grep. Den elektriske rekkevidden på inntil 59 km, bidrar til at du kan gjøre unna de fleste kjøreturer helt utslippsfritt. Grandland X Hybrid4 optimaliserer også drivstofforbruket ved å gi føreren mulighet til å øke nivået for regenerering. Momentet i elmotoren sørger for å bremse bilen så mye i køkjøring, at den i praksis kan kjøres med én pedal.