Mercedes-Benz GLE Coupé
Nye Mercedes-Benz GLE Coupé har blitt lengre, bredere og tøffere – akselavstanden har vokst med 20 mm siden sist. Få det beste fra to verdener med en crossover-SUV som samtidig har tydelige coupé-elementer. Med 9G-TRONIC automatgirkassen får du en sportslig respons, stor spurtstyrke og myke girskift som bidrar til å senke drivstofforbruket.
- Sportslig som en coupé, romslig som en SUV
- 9G-TRONIC automatgir
- Utsøkt kjørekomfort med luftfjæring
- Fra 1 290 900
- Fra 10 286
- Bensin, Diesel
- Coupé
Nye GLE Coupé har mer plass enn før
Nye GLE Coupé har bedre romfølelse enn tidligere. Utsikten fra vinduene har blitt bedre, og panoramasoltaket har blitt større. Kapasiteten i oppbevaringrommene inne i bilen er økt med 40 liter. Bagasjerommet er stort, med plass til hele 655 liter. Baksetene kan legges ned i fordelingen 40:20:40, og når baksetene er nede, har du hele 1.790 liter med bagasjeromsplass. Det er 70 liter mer enn forrige utgave.
Denne bilen får det meste ut av både ulendt terreng, og vanlige landeveier, samtidig som den er kompakt nok for bykjøring. Luftfjæringen AIRMATIC med ADS PLUS (tilleggsutstyr) har helvariabel demping på alle hjul, og sørger dermed for optimal kjøredynamikk og komfort.
Full oversikt, full kontroll
Som standard leveres GLE Coupé med stålfjærer og et sportslig kjøreoppsett. Festepunktene er fastere enn i forrige utgave, og bidrar til bedre skjerming av vibrasjoner fra ujevne veier. Du kan oppgradere til AIRMATIC luftfjæring, som også har et sportslig kjøreoppsett, men tilpasser seg veien mye bedre. Avanserte algoritmer og komplekse sensorer, sørger for å analysere kjøresituasjonen i sanntid.
Luksuriøse valgmuligheter
Blant luksusinnslagene i GLE Coupé er ionisering av inneluften, som fås som tilleggsutstyr. Dette har en forfriskende virkning, og bedrer luftkvaliteten i kupeen betydelig. Dører med ekstra vid åpningsvinkel, sørger for enkel innstigning og høy komfort. Velger du E-ACTIVE BODY kontroll, som er kombinert med AIRMATIC luftfjæringen, får du kontrollert dempingen individuelt per hjul. Det betyr at bilen motvirker krengning, og holder seg plan gjennom svinger.